04 maj 2010

Gamla loppisprylar och ny gardin

Go kväll. Oj det var ett tag sedan som jag bloggade, tiden rullar på...... Här kommer lite mer av loppisfynden. Den här spegeln var guldfärgad tidigare. Den blev min för en femma. Nu står den på Sofias skrivbord/sminkbord! En grå ljuslampett
som blev vit....
Spegeln här nedanför fick jag för 30 kr
Jag blev riktigt nöjd när jag målat och shabbat till den:
Nu hänger den ovanför soffan! Kolla in tavlan till vänster. Den hittade jag också.....
Ramen var guldfärgad men jag ville ha den vit!
Hittade en så fin gardin hos Maud i Hjortgården. Har letat ett tag efter en fin gardin med grått tryck att ha som draperi in till vardagsrummet!
Jag har fler loppisprylar som väntar på vit färg så det kommer mer....
Ha det gott
KRAM A-K

14 kommentarer:

Penseldraget sa...

men så mycke fina saker du hittat ...och bra målat =) tavlan är ju helt underbar...ska bli kul att se resten sen...ha en skön onsdag
kram pia

Hannis sa...

Tänk att man aldrig slutar att förvånas över vilken skillnad färg gör!
Den bruna spegeln blev suveränt snygg!

Kram Hannis

hemma hos lilla mej sa...

Tänk vad vit färg gör!!!Den runa spegeln blev ju bara så snygg.Mycket fina saker du visar!!!Önskar dej en fin dag vännen .Kramar Rita ♥

Änglarnas hus sa...

White color ..me like!!;)

Tänk vad penseln magi kan skapa underver..och fynd för ett par tior blir rena inredningsbomben!

Snyggt!..vänra med spänning på resten!!

ha en bra dag!!
kramis sanne..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så du har fyndat och målat fint, alla sakerna blev jättefina i vitt. Både spegeln med fot och den över soffan var superfina, och jättefint draperi.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh den gardinen är så fin, så fin och vilka härliga loppisfynd du gjort!
Ha en finfin kväll!!!
Kramis/LenaS

Vita Falkens Lantliv sa...

Men hallå vilka fynd du har gjort!!! Hur mycket snyggt och billigt som helst ju! Lite avis nu*S*
Gardinen var ljuvlig vacker!
Ha en skön kväll
Kram Susanne

P.s va är Selma för ras? Hur söt som helst ju;) D.s

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Oj va mycket fint du fyndat jättefina saker.. otroligt vad vitfärgrn gör mycket... trevlig helg kram sussie

Vit som snö sa...

Så jättefina saker du har fyndat! Spegel, lampett o fönster, jag gillar rubb o stubb!
O gardinen är alldeles otroligt fin! Jag har den i kuddar, nu får jag nästan fundera om jag har plats för ett draperi;)
Kram Cilla

Lissboden sa...

Vilka kap du gjort Anna-Karin!
Det är roligt att fynda och måla när det blir så fint.
Jag känner igen draperiet som jag också har i boden.
Ha en fin helg!
Kram från Maria

Unknown sa...

Men du, vilka härliga fynd du har gjort!! Å vilken förändring med lite färg! Ha en trevlig helg! Kram Lenita

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! Så mange ting du har forvandlet til den riktige shabbystil. Du er flink ☺

Klem fra fru Strøm

Gardenhouse sa...

Så fina loppis fynd! En sån spegel hade jag som barn på mitt bord, kul att se och minnas.
Vad mysigt och fint du har. Ja tänk vad färg kan göra för saker.
Trevlig helg, kram Sussi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad många fina fynd du har gjort och vad fina de har blivit när du målat dem. Alla saker passar in så bra i ditt vackra hem.

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina