05 juli 2010

Semestern

är äntligen här!!! En vecka har gått och drygt 3 veckor återstår! :) Jag hann inte blogga någonting kring midsommar, det var mycket att stå i med 20-årskalas och midsommarfirande. Både jag och Maken har haft mycket omkring oss på senaste tiden, därför passade det alldeles perfekt med en Greklandsresa på midsommardagen.... Vi har bara njutit av havet, solen, maten,böcker,goda drinkar och varandra.
Jag kan rekomendera ön Kefalonia.
Det är andra gången som vi är där.
Kvällspromenad på stranden på väg till nån mysig restaurang. Nu är vi tillbaka med ny kraft. Borta bra men hemma bäst. Det var härligt att träffa barnen och voffen när vi kom hem.
Jag och Liselotte var ju på Lavendeldrömmar innan midsommar. Vi fyndade lite och FIKADE! Liselotte i bersån. Fönstret som står nedanför soffan köpte jag.
Har inte ställt det på plats ännu. Får se vart det hamnar.....
Där vi bor är det tydligen varmast i landet. Selma orkar inte gå nån långpromis på dagarna så det får bli när solen gått ner på kvällen.
Ha det gott mina vänner.
KRAM A-K

10 kommentarer:

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Gud vilket underbart ställe. Dit vill jag oxå åka. Förstår att ni haft det toppenbra.
Det ser mysigt ut, utanför Lavendeldrömmar. Älskar små gårdsbutiker.

Ha en fin dag!
Kram Milla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder och vilket underbart fönster du köpt!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramen/LenaS

Unknown sa...

En välbehövlig semester, så som ni har jobbat på. Ser ut att vara ett mysigt ställe! Fint fönster du har fått tag på! Ha det gott. Kram Lenita

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Halloj!
Ser alldeles underbart ut på bilderna från semestern!
Ha det bra /Sanna

Penseldraget sa...

hej
så härligt ni verkar ha haft =) säkert skönt att komma hem oxo, lavendeldrömmar är defenetivt ett ställe som ska besökas i sommar
kram pia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grekland, där på någon ö ska jag bo när jag blir en gråhårig dam;-) Senaste resan var till Karpathos i oktober förra året. Det syns på bilderna att ni haft en underbar semester.

Lavendeldrömmar har jag inte besökt ännu...nu är det tillagt på listan;-)

Fortsätt och njut av semestern nu!
Kram,
Regina

promenader på landet sa...

Hej och vilka härliga bilder både från Grekland och hemma! Önskar dig en fortsatt skön sommar! Kram Maria

Boviksmarinan sa...

Hej!!
Vilken fin blogg du har, 1:a ggr som jag e här:-). Hoppas du haft en härlig sommar!!
Kram fr Norrland

Boviksmarinan sa...

Hej!!
Vilken fin blogg du har, 1:a ggr som jag e här:-). Hoppas du haft en härlig sommar!!
Kram fr Norrland

Anonym sa...

Hej..
vilken fin blogg du har :-) .Älskar oxå vitt och den lantliga stilen & springa på loppisar.. Vill ha en blogg ja med, vi får se om ja vågar ta steget..Måste få fråga om bilderna på eran grekland semester var det så där fint med värsta sängarna? såg ju jätte lyxigt ut hii hi helt underbart..Dit vill jag oxå åka med min familj.. Vilket bolag åkte ni med ? Hotell ? Förlåt tusen frågor tacksam på svar iaf ..Kramar / Monica