02 december 2011

Nu börjar det ordna upp sig......

Ja sakta men säkert kommer julen in i den Dahlska villan. Jag har skaffat lummer. Förra året så gick det inte att få tag på eftersom vintern slog till. Bäst att ta det säkra före det osäkra även om snön tycks vänta på sig.... Ljuskronan är klädd!!!! Kransarna på vitrinet är på plats.....
Förra helgen när adventsljusstakarna kom fram så hade jag inte tvättat fönsterna. Jag är expert på att skjuta upp såna saker. Det finns ju så mycket roligare att göra ;)
Så det var bara att ta tag i saken.....
Nu är det i allafall gjort... Jag älskar den här tiden. Det är nu myset börjar och jag ligger rätt bra till tidsmässigt med inköp och annat :)))) Ju mer mys hinner man med.....
Ha nu en härlig 2:a advents helg, det tänker jag ha.
Kram från A-K

7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag önskar dig detsamma...en riktigt härlig adventshelg i ditt vackert pyntade hem. Så fint det är med lummer...jag frågade i blomsteraffären om de skulle få in lummer, men det var stört omöjligt.

Har tänkt på dig och undrat om din fot är helt återställd?

Ha det gott och må så bra!
Kram,
Regina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, den här tiden är mysig. Vi ligger också bra till med mycket av julförberedelserna, vilket ju alltid känn skönt.
Ha en bra andra adventshelg.
Kram Kram Anna

annika sa...

Håller med om att det är en härlig känsla nu innan jul. Kronan är vacker med Lummern som slingrar runt.
Kram
annika

Home No.1 sa...

Hej så fint med lummern och allt det andra också! Önskar dig en fin andra advent!
Kram Annica.

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fint med lummern i takkronan! Älskar att pynta med det:)

Kram Susanne

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det ser mycket stämningsfullt ut. Din ljuskrans är jättevacker:)!
Stor Kram Annelie ♥

Himlavit sa...

Oj vilken jätte fin ljuskrona du har =)
Super mysig blogg.

Såg att du införskaffat den fina skylten "if you can dream it". Jag har den i min butik och jJAG ÄLSKAR DEN, såå fin. Jag har även en annan text men lika mönster som jag köpte till min älskade syster i julklapp "The best mirror is an old friend" =)

Önskar dig ett härligt 2012
Kram Tessan