13 juni 2009

Loppislördag

Hela fem loppisar hann jag med idag!! Här är lite av vad jag fick med mig hem: Nu måste jag hitta ett flaskställ i trä eller korg att ha dessa fina flaskor i...
Försäljaren undrade förundrat vad jag skulle ha väskan till. Jag svarade att jag gillar vita slitna saker så den kommer nog att passa någonstans sa jag! Betalade en femma för den...
Den hamnade på hatthyllan. Kanske man kan ha lite vantar och sjalar i...
Mjölkkannan hamnade utomhus. Det gör inget om den blir rostig, bara fint! Får se vart kakformarna och biblarna hamnar, visar i morgon! Jag hittade några saker till men det visar jag senare när jag har målat om och fixat till dom. En skön Söndag önskar jag er! Vi ska kolla på ett hus i morgon, ja mest på skoj, men ja det ligger här i utkanten av området. Trots att det är nära stan så känns det som att komma ut på landet. Det är ett sekelskifteshus. Rena drömmen om man gillar den lantliga stilen. Det blir kul att kika. Jag borde nog inte gå, blir säkert helt såld.

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du fick med dej hem.Gullit med väskan på hatthyllan.Vad kul att kolla på hus.Ha det gött kramiz ~~~~RITA~~~~.

Anki sa...

Det är klart du ska titta!! Bara du inte är som mig, jag kan inte titta på nåt utan att släpa hem det, hihi...Fast det är väl lite skillnad på att hus *fniss*
Kanonfina loppfynd! Har oxå gamla flaskor som behöver ett ställ! Har sett flera, men dom är ju så dyra! Jaja, det dyker väl upp!

Ha en fin söndag! Du har väl kontanter i väskan, om du ska slå till på huset menar jag, haha!

Kram kram!

Leamarlené sa...

Vilka loppis fynd. Det är ju så kul att gå på loppis...man kan göra många fynd.
Här regnar det bara hela tiden..vräker ner. Har gjort det över en vecka nu. Man tappar lusten till mycket då. Bara att hålla tummarna på att midsommar blir bra.

Kram, Marlene

Ett Vitare Hem sa...

Oj vilka härliga fynd!
Ha en fin söndag!
Kramis/LenaS

Lotta sa...

Hej,vilka fina fynd du gjort,väskan är ju för söt.Hoppas husvisningen går bra...eller...hur man nu ska säga om du bara är ute för att titta hihi.Du kommer väl inte att sova eller få en lugn stund efter "titten".SEKELSKIFTESHUS! Säger bara:WHAOO!!Kramisar Lotta

Titti sa...

Hej
Tittar in här hos dig för första gången.Vilka fina loppisfynd. Mvh Titti

Lissboden sa...

Hej Anna-Karin!
Var hittar du alla loppisar här i stan?
Jag har varit och kollat men hittar inte alls så fina saker som du fyndat.
Maken tycker dock att vi redan har en hel del saker så några "fynd" behövs inte här men jag är ute efter nya stora bestick och då vill jag ha gamla.
Idag kan man annars vara mest inne känns det som eftersom det regnar så mycket.
Spännande med husvisningen, lycka till!
Kram/Maria

Home No.1 sa...

Hej svejs vilka fin fina saker och väska var hur söt som helst!!!
Kram Annica.

Sofia sa...

Vad underbart med alla saker du hittade, väskan då vilket fynd.
Vart ju super bra där på hyllan

Men jag gillade mjökkannan.

Klart ni får se stolarna när det är färdigt men de kan nog ta ett tag, jag måste ju vara ute och vädret bjuder inte in direkt hmm..

kram

Vit som snö sa...

Vilka härliga fynd du fick med dej hem! Väskan blir jag helkär i, den passar perfekt på din hatthylla!
Vad kul med husvisning!
Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

5 Loppisar, det var inte dåligt. Inte konstigt att du hittat mycket fint. Kul och se det du målar sen.
Och det var ju spännande och titta på hus, låter fint.
Ha en bra söndag
Kramis AnnaMaria

Hemmet Är Min Borg sa...

vilka trevliga fynd du har gjort
kram Jeanette

Anonym sa...

Vilka härliga fynd du har gjort. Väskan gör sig så bra där på hyllan.
Ha, en fin kväll.
Kram