06 december 2010

Julmyset smyger sig på

Jag vet inte om jag ska ta fram adventsljusstaken i köksfönstret. Den elektriska alltså. Just nu har jag ett band kring lampkjolen. Är inte jätteförtjust i den röda adventsljusstaken som just nu ligger i förrådet, men det blir så härligt sken av den , så jag tar nog fram den ändå........ Den här ljusstaken har jag framme året om men nu fick den lite juliga band på sig! Har ändrat om lite under glaskupan också.......
Linn har varit sjuk i en vecka men nu går det åt rätt håll.......
Vi myste till det ordentligt Linn och jag för någon dag sen. Jag hade varit på långpromis med Selma i vintervädret. När jag kom in tände vi en brasa och fixade lite god choklad.
Supergott........ Vi värmde mjölken och lade i en 70% chokladkaka som fick smälta. Grädde, mini-marshmallows och skumtomtar till det. MUMS!!! Sist men inte minst en Harry Potter-film! Linn fullkomligt älskar Harry Potter.
Nej, nu är det natti natti
KRAM från A-K

8 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Ja de ger ett visst underbart sken adventsstakarna, håller med dig ;o)

Ha en fin dag!
Kram/Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mmmmm det där ser gott ut, varm choklad och en film då är det mysvarning. Du hinner ju måla adventsstaken, är lite pilligt och tejpa runt ljusen. Men du har ju vanan inne av pillig målning. Jag målade min röda, ljusgrå, blev jättebra. Din vita är jättefin, den blev julig med banden.
Ha en fin vinterdag
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder från ditt hem.
Å vad mysigt ni haft, det lät gott....
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken mysig blogg! Och du verkar ha ett underbart fint hem!

Grattis till awarden du fått!! Kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fint du har gjort! Det är mysigt med adventsljusstakarna även om de inte har "rätt" färg (du kan inte måla om din?).

Vilken mysig stund du och dottern haft. God choklad, gotter och Harry Potter, det kan inte bli bättre=)

Ha det gott!
Kram,
Regina

Sköna o Gröna Ting sa...

Varm choklad.., finns det något godare och dricka när kylan slår till?!?!
Gillade verkligen kopparna, fin fina.
Tygskärmen med rött band.., så sött.
Härliga bilder ifrån ditt fina hem....
Ha en fortsatt skön vecka
Kram till dig
Marianne

Vita Falkens Lantliv sa...

Du har något att hämta inne hos mig:)

Kram Susanne

Huset vid ån sa...

Vad mysigt ni har haft det trots sjukdom....

Hoppas att hon känner sig piggare nu!

Och Visst blir det ett mysigt sken när ljusstaken är tänd alltid....

Ha en fortsatt fin o mysig vecka!
Julkramar Therese