25 januari 2011

Brocante chic

Jag gillar den nya franska trenden Brocante chic. I det senaste nummret av Allt i hemmet så visar de upp en del av denna franska loppiskänsla....... Det dukade bordet skimmrar mot allt det skavda.
Namnet Brocante betyder faktiskt loppmarknad. Det är mycket vitkalkade väggar, pastellfärger, målade slitna möbler som ser ut att vara upphittade i trädgården eller på en loppis.
Indiska har en del Brocante chic i sortimentet i vår. Bilderna nedan är från deras hemsida.
I sovrummet ska det vara fransk loppisromantik.
Känslan ska vara en ruffig men vacker vindsvåning i Paris med högt i tak. Ballkongdörrarna står på vid gavel med fladdrande skira gardiner....
Jag gillar den här stilen jättemycket men älskar fortfarande det vita för mycket.
Gamla skavda vita saker från Mormors tid får fortfarande äga hemma hos mig....
Love it! Kram från A-K

3 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

mmmm så mycket vackert!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra inspirerande bilder!!! Det finns så mycket som är vackert och jag blandar nog hejvilt, om jag är på väg att hitta en stil eller om det alltid kommer att bli en blandning det får tiden och lusten utvisa=)

Är den sista bilden från ditt eget hem?

Ha en fin torsdag!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina bilder, den här stilen är ursnygg! Men mest har man ju kvar sitt vita, men det är kul och blanda lite.
Kramar
AnnaMaria