17 december 2009

Jul,jul strålande jul

Äntligen är snön här och julstämmningen infinner sig ännu mer... Vi pysslade lite, Linn och jag. Här är lite av vad vi gjorde........ Strutar och inslagna ljus......
Ljusen fick bli placerade lite varstans!
Linn pysslade mest med en egen grej, men det kan jag inte visa för det ska bli julklappar och jag vet att vissa kikar in här, hm....
Lite fina paket, tårtpapper kan man ha till mycket. Har skaffat mig några kulor i silver, men dom ska inte vara i granen utan dom får ligga framme.
Här får strutarna hänga..... Återkommer snart igen, nu är jag i pyntartagen...
Ha det gott!
Kram A-K

17 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej där,
Vilken fin blogg jag hittade här :O)
Välkommen till mig. Lottar ut ett vackert smycke just nu.
Agneta

HAGENS VITA VARDAG sa...

Wow så superfint, vilka duktiga "pysslerskor" (oj vad det såg konstigt ut) ni är!
Så himla gulligt med strutar..
Ja men visst är det helt ljuvligt med vårat vita vinterland som äntligen har lagt sig!

Ha en superduperhelg
Kramar Anna

Penseldraget sa...

hej
oj vad ni har pysslat....så fina saker =) kul ide med att slå in ljusen ...ha en skön helg
kramar pia

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå Men va mycket fint ni gjort såå söta saker.. ja de är ett örngott du vet ett sånt m hål på båda sidorna ja har trätt över en stor plåtburk i köket oxå som ja har knivar mm i så fint blev det.. massa kramar till dig o trevlig helg sussie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad ni pysslar fina saker du och Linn, jättesöta strutar och ljus. Fina paket har du gjort också. Det är fin julstämning över alla dina bilder.
Ha det gott
Julkram
AnnaMaria

Roses & Angels sa...

Hej! men så fina strutar mm du gjort, ååå så fint! Hoppas allt är bra med dig! kram

Sussi sa...

En så härligt ide fylld blogg!
Julkonsert och julfest låter ju jätte trevligt.
Må så gott Sussi

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina strutar du har gjort.Vad mycket fint.Ha en fin kväll kramiz Rita ♥

Ingis sa...

Riktigt pyssligt hemma hos dig! Jättefina strutar,paket mm.
Spännande att se mer..
Ha en riktig julig helg!

Kramiz ingis.

Anki sa...

Vad härligt juligt det är hos er, å vilket fint pyssel ni gjort! Det är så mysigt med silverkulor liggandes lite överallt...bara dom får vara ifred för små klåfingriga kattetassar, hihi!

Kram kram!

Lissboden sa...

Vilka fina julsaker du och Linn har gjort!
Det är många på bloggarna som pysslar och gör så fint. Här hemma hinner jag inte med så mycket sådant men det ska nog bli jul ändå.
Ha det så bra i snön!
Kram/Maria

Vitaboet sa...

Hej Anna Karin!

Så underbara ting du har skapat, älskar strutar. Du är verkligen jätte duktig, blir så inspirerad.

Ja, detta recept måste du testa, är ju första gången jag testar, så jag vet inte hur hållbarheten är, men av vad jag har läst runt omkring, så ska det hålla ett par månader. Annars får vi bara baka om:).

Jätte fina bilder du visar. Mycket fina ting.

Här kommer receptet!

Ingredienser till Skådebröd:
2 skådebröd

50 gr jäst eller ett paket torkad jäst
7 dl vatten
1 msk olja
1 msk salt
1 liter mjöl av t.ex råg, korn, graham eller vetemjöl
7 dl vetemjöl

Så här lagar du Skådebröd:

Blanda jäst och fingervarmt vatten i en stor bunke.

Arbeta in övriga ingredienser. Ta vetemjölet sist, så mycket att degen släpper bunken utan att kladda.

Jäs degen övertäckt 30 minuter.

Ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den i tio minuter eller använd degblandare.

Sätt ugnen på 175 grader.

Gör valfria skådebröd.

Lägg på bakplåtar med bakplåtspapper och jäs övertäckta ytterliggare i 30 minuter.

Grädda skådebröden i ca 50 minuter - ev. kortare tid om de är mindre skådebröd.

Ta ut och knacka på botten av brödet, låter de ihåligt och fast så är brödet klart.

Tips från mig: Lägg till att torka brödet på ca 150 grader med öppen ugnslucka, i en timme, efter att receptet jag skrivit här nu är helt klart. Det gjorde jag och då blev brödet mycket hårdare och håller längre.

Låt skådebröden svalna på galler.

kram Camilla

Nyanser av vitt sa...

Hej
Tack för fint beröm
Din ljuskrona ser ut att vara i metall. Vad har du använt för färg? Har du sprayat eller målat för hand?
Kram Agneta

Anna-Lena sa...

Hej!

Vad fint du och Linn har pysslat! Strutarna blev jättefina! Jag hoppas att jag hinner pyssla lite under min julledighet för det var länge sedan nu.

Hoppas att du och familjen får en mysig 4:e advent!

Kramar Anna-Lena♥

minvitamin sa...

Mmmm,I like!
Ni är verkligen pyssliga,du och Linn.
Och så himla fint blir det också!
Ha en skön fjärde advent.Kramkram/S

Unknown sa...

Härligt med julpyssel!! Så vackra strutarna blev!! Du visar så härliga bilder. Ha det gott. Kram

LinnaLi sa...

Hej!

Nu blev jag sugen på att måla min "såndärsomjagintekommerpåvaddetheter" vit och hitta en fin bricka att ha på den. Du fattar vilken jag menar antar jag =)

Mysigt pyssel ni gjort. Längtar tills dottern blir lite äldre så att vi kan pyssla också!

Kram

Linda