10 december 2009

Målad ljuskrona

Den här veckan har jag varit på julfest med jobbet och ätit julmat för första gången i år!!! I går var jag och min kompis Liselotte på Magnus Carlssons julkonsert i Strängnäs Domkyrka. Det var väldigt bra och stämmningsfullt!! Förra veckan när jag kom ner i förrådet så stod den här pedistalen där vit och lite fint sliten. Då hade Peter tagit hem den från jobbet när de rensade lite där....."Jag tänkte att du kanske ville ha den", sa han. Så klart jag ville...... Ljuskronan som var grön och röd har blivit vit!!
Har ingen före-bild, men den var riktigt gräslig innan.
Pedistalen skymtar fram där bakom soffan. Just nu står en lampa på den.
Den här veckan har jag och Linn pysslat lite. Visar det nån dag.
Julklappsinköpen börjar bli klara, skönt. I helgen blir det lugnt. Har varit lite fester den senaste tiden. Det blir skönt att bara mysa och fixa lite. Baka lite kakor ska vi göra och fira Lucia....
Önskar dig en mysig helg.
Nästa vecka skulle det visst äntligen bli kallare........
Kram A-K

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh vad jag väntar på julmat, tisdag nästa vecka är det äntligen julbord. Låter fint med Magnus Carlsson sjungande i en kyrka, han sjunger jättebra. Har en julcd med honom. Och så fint du har, jag gillar när det är sådär vitt. Ljuskronan blev jättebra, jag kan tänka mig hur den såg ut före. Jättesnyggt nu!
Må så gott
Goa kramen
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott med julmat.Åhhhh mi stora favorit Magnus kan tänka mej att det var underbart.Vad fin pidestal din man hade med sig hem.Fin takkrona.Gillar när det är mycket vitt.Ha en skön kväll vännen kramizar Rita.

minvitamin sa...

Längtade såå efter julmat häromdan och när jag skulle handla lunch på restaurang så hade de börjat servera det!Ingen tvekan om vad jag skulle ha till lunch den dagen:)
Du har det väldigt fint hemma,med allt det vita.Har försökt måla klart ett skåp i evigheter nu,och det tar nog evigheter till...

Ha det så himlagott!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll!! oj va söt ljuskronan blev som ett smycke!! piedestalen var ju perfekt jättefin mee.. önskar dig en trevlig helg o lucia..massa kramar to you sussie

Roses & Angels sa...

Hej! Å så fint det blev! Ljuskronan är underbar och piedestalen med, tur att han tog hem den hihi. Ha en fin kväll kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

I morgon är det dax att äta julbord på jobbet, det ska bli gott! Nu har du inspirerat igen. Jag har en ljuskrona i svart smide, den kanske jag skulle måla vit? Har du hängt dit strängarna med pärlor själv?

Vit som snö sa...

Tänk vad allt blir vackert i vitt!
Du har det såå mysigt!
Trevlig helg!
Kram Cilla

Vitaboet sa...

Åh vilka skatter du hittat. Jätte fint ju, ha en underbar helg. Kramar Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh både ljuskronan och pedistalen är ju jättefina!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Lissboden sa...

Visst är det mysigt att gå på julkonsert och i kyrkan är det förstås ännu bättre stämning.
Vad fin din ljuskrona blev. Då behöver du inte köpa någon ny.
Ha det så gott!
Kram/Maria

emilias gömmor... sa...

Ljuskronan blev jättefin. Kan tänka mig att det var mysigt i kyrkan.

Kram Mimmi

Vita små hjärtan sa...

Vacker ljuskrona...
Hoppas du har det gott i julestöket!
Kram Agnetha

Hea sa...

Jag har nästan glömt bort julmaten. Det har varit så mycket, men nu är det dax och varva ner och hinna njuta av julen! Ha det gott!